Un any més, com des de fa 3 cursos, l’educació emocional entra a les aules de la nostra escola. Enguany, concretament, als cursos d’I5, 1er, 3er i 5è.
Al llarg del seu pas per l’escola acompanyem als infants en l’aprenentatge significatiu d’aprendre a ser i conviure des de la perspectiva de l’educació de la interioritat. Ho fem amb el guiatge i expertesa de l’equip de Cultura Emocional Pública i motivats per les dades de malestar emocional adolescent que d’ençà de la pandèmia ens recorden la importància d’acompanyar als infants a créixer amb eines emocionals per entomar la vida, les seves belleses i les seves dificultats. Tenir eines emocionals fa que els infants creixin amb resiliència i amb possibilitats de construir amb els anys el seu projecte de vida amb consciència, seguretat i salut.
Al llarg dels cursos, els nostres infants van aprenent que dins nostre batega una interioritat que cal que coneguem i gestionem per tenir cura del nostre benestar emocional. Les emocions existeixen dins nostre, tant en petits com en grans, i tenen un impacte en el nostre dia a dia: en com ens sentim, com pensem, com ens comportem, com ens comuniquem i relacionem, com aprenem, en les decisions que prenem, i en la nostra salut mental.
L’itinerari d’educació emocional a la nostra escola està pensat per a que els infants desenvolupin les cinc competències emocionals de l’educació emocional: la consciència emocional, la regulació emocional, l’autonomia emocional, la competència social i les competències per la vida i pel benestar.
Concretament, al llarg dels mesos de gener i febrer als tallers d’educació emocional es treballa la consciència de les emocions, que ens permet adonar-nos de què sentim, posar-hi nom, comprendre-ho i acceptar-ho, identificar-ho en les altres persones i poder empatitzar-hi.
La consciència de les nostres emocions és el primer pas per atansar-nos a les emocions.
Cada curs aprèn evolutivament més de la consciència emocional:
A I5 aprenem a Conèixer el nom de les emocions bàsiques.
-Identificar les sensacions corporals amb les emocions bàsiques.
-Entrenar l’ús de l’expressió emocional: “Em sento…”
A 1r aprenem a Reconèixer les emocions bàsiques a través del seu sentir.
-Expressar emocions i escoltar a l’altre.
A 3r a aprenem a Identificar les pròpies emocions.
-Consolidar l’ús de l’expressió de les pròpies emocions.
-Ampliar vocabulari d’emocions.
-Conèixer les famílies emocionals.
A 5è aprenem a Comprendre com allò que pensem sovint determina allò que sentim.
-Despertar consciència emocional davant dels conflictes.
-Entomar amb consciència els conflictes.
Us convidem a que a casa, en la mesura del possible, donem espai a l’emocionalitat tant de grans com de petits parlant obertament de com ens sentim amb mires a normalitzar les emocions, i ampliar el vocabulari emocional dels nostres infants.
Aprofitem que l’escola, la vida i casa nostra és plena d’emocions per aprendre’n junts.




