Ciències

projecte del mar. a què té gust el mar?

L’alumnat de 1rEP ha estat entrenant els seus cinc sentits per tal de redescobrir el mar. Però… A què té gust el mar? A aigua salada! Però també a síndria, a mango, a maduixa i, fins i tot, una mica a patata xip, per imitar el cruixent de la sorra! Per transformar els seus records …

projecte del mar. a què té gust el mar? Leer más »

projecte del mar. snorkel educatiu

L’alumnat de 6è ha gaudit d’una jornada de snorkel a la platja de Bogatell, on han tingut l’oportunitat d’investigar la biodiversitat marina del nostre entorn. Aquesta activitat no només els ha permès descobrir les espècies que habiten el mar, sinó també reflexionar sobre la importància de preservar els ecosistemes marins. Aquesta sortida forma part del Projecte del …

projecte del mar. snorkel educatiu Leer más »

Projecte Probleu

El Projecte LikeMySea (Literacy in Science, Know-how and Education For Mediterranean Sea Protection) de l’escola Voramar ha rebut finançament de la 2a convocatòria Probleu, amb una subvenció de 10.000 euros per potenciar l’alfabetització oceànica de l’alumnat de totes les etapes educatives i participar en iniciatives de ciència ciutadana. El projecte es desenvoluparà amb una col·laboració d’agermanament amb …

Projecte Probleu Leer más »

Visita a la Rural BI

Fa temps que sabem que és necessari replantejar el model de consum i apostar pels productes de proximitat i provinents d’una agricultura sostenible. Això és el que proposa La Rural, una cooperativa de Collserola que basa el sistema de producció en l’agroecologia i l’economia circular.  El dia 25 d’abril els alumnes de Sistemes Ambientals i Societats i de Biologia de primer de …

Visita a la Rural BI Leer más »

compartint experiències maker

5: L’hort4t EP: Emergència climàtica  El trimestre passat, l’alumnat de 4t va endinsar-se el món de la programació amb micro:bit, creant la seva pròpia estació meteorològica. Ara, com experts, han rebut una petició. Els seus companys/es de I5 els han demanat que programin un sensor que els permeti mesurar d’humitat de la terra, amb l’objectiu …

compartint experiències maker Leer más »

Sense Biodiversitat no hi ha vida

Exposició «Sense Biodiversitat No hi ha vida»  Aquesta setmana als passadissos de Voramón hi ha instal·lada l’exposició «Sense Biodiversitat no hi ha vida». Una exposició itinerant que ha muntat l’ONG Ecologistes en Acció, per tal conscienciar sobre la importància de la conservació de la biodiversitat. L’exposició consta de deu panells explicatius on s’explica què entenem per biodiversitat i per què és tan important conservar-la, fent èmfasi …

Sense Biodiversitat no hi ha vida Leer más »

Nanoinventum

Tot allò que no està a la vista. L’alumnat de 5è s’ha iniciat en el projecte Nanoinventum a través d’una activitat on han hagut de fer l’exercici d’hipotetitzar entorn d’imatges amplificades d’objectes o elements quotidians. Els diferents grups han extret les seves conclusions inicials i després les han pogut comprovar fent ús d’eines com lupes …

Nanoinventum Leer más »

L’aventura de desenvolupar noves tècniques d’observació terrestre des de l’espai

Els alumnes de Física i de Sistemes Ambientals de 1r del BI van assistir a la xerrada que va fer a Voramón la Dra. Estel Cardellach, física i investigadora de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya i de l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC). L’Estel es dedica a l’ús i aplicació dels senyals de satèl·lits en …

L’aventura de desenvolupar noves tècniques d’observació terrestre des de l’espai Leer más »

fonts d’energia

L’alumnat de segon  IB de l’assignatura de química han visitat el IREC Fundació Institut de Recerca de l’Energia de Catalunya. En Marc Torrell, Doctor en química i investigador principal del Group Nanoionics and Fuel Cells,  ens ha explicat de què es tracta la la generació d’energia a partir de l’hidrogen verd.  Ha començat amb una molt breu presentació del centre …

fonts d’energia Leer más »