Un model educatiu centrat en l'aprenentatge transversal i globalitzat
El model educatiu de Voramar es basa en la globalització dels aprenentatges i neix a partir de la necessitat de comprensió d'una realitat complexa, de la capacitat d'intervenció de forma crítica en la transformació i millora de la societat i de la concepció constructivista de l'aprenentatge.
L'enfocament globalitzador dels aprenentatges respon a la necessitat que l'alumnat pensi críticament i sigui capaç de tenir una aproximació a problemes reals i propiciar solucions creatives.
Es tracta de desenvolupar la capacitat d'anàlisi, l'esperit crític, la imaginació i la creativitat.
Pedagògicament, l'escola impulsa el seu projecte educatiu aplicant metodologies on el protagonista és l'alumne i els seus interessos i capacitats.
Apliquem per fer presents metodologies i recursos que afavoreixin l'aprenentatge globalitzador i transversal tals com el treball per projectes, l'aprenentatge cooperatiu, l'aprenentatge significatiu i funcional i l'aprenentatge i servei entre d'altres.
La metodologia pedagògica de Voramar:
-Valora l'alumne com a únic, els seus desigs, possibilitats i limitacions, tot buscant i potenciant el millor de cada u.
-Promou l'activitat ordenada i reflexiva, estimulant la iniciativa, la creativitat, l'expressió, el sentit crític i la comunicació.
-Fomenta l'aprenentatge global interrelacionant les diferents àrees de coneixement i disciplines tècniques.
-L'adquisició de coneixements va sempre connectada amb els interessos vivencials de l'alumne, dins de la realitat que l'envolta.
-Incideix en que l'alumne descobreixi per ell mateix les solucions als diferents problemes que es presentin diàriament i en les diferents matèries.
-Treballa per a obtenir una autoexigència de l'alumne com a resultat d'un convenciment personal.
L'orientació durant tot el procés educatiu
Voramar desenvolupa un treball d'orientació educativa integral que acompanya l'alumne en la seva trajectòria a l'escola basat en: