A l’escola, els infants no només aprenen continguts. Aprenen a ser, a conviure, a entendre’s i a comprendre els altres.Aprenen a posar nom al que senten, a expressar-ho amb respecte i a gestionar situacions que formen part de la vida quotidiana.
Amb el suport de Cultura Emocional Pública aquest curs hem aprofundit en la consciència emocional, la calma, l’empatia i l’assertivitat. Ho hem fet a través de jocs, converses, dinàmiques i espais de reflexió que han ajudat els infants a conèixer-se millor i a construir relacions més respectuoses.
Durant aquest recorregut, han après a identificar emocions, a reconèixer-les en els altres, a regular-les i a transformar els conflictes en oportunitats d’aprenentatge. Cada pas en aquest camí els dona eines per conviure millor, dins i fora de l’aula.
Els conflictes, inevitables en la convivència, es converteixen així en moments per aprendre a escoltar, a posar límits, a reparar i a cuidar. Entenem que educar emocionalment no és evitar-los, sinó acompanyar-los amb consciència i respecte, ajudant els infants a trobar la calma i la paraula adequada.
També des de casa podem continuar aquest treball, compartint emocions, vivències i converses sinceres. Quan les famílies i l’escola caminem en la mateixa direcció, enfortim la motxilla emocional dels infants i els ajudem a créixer amb seguretat i confiança.
Tanquem un curs ple de descobertes, emocions i aprenentatges compartits. Continuem educant amb cor i consciència.

