L’alumnat d’I3 ha visitat la @fundaciomiro per descobrir les obres de l’artista i explorar les seves formes, textures i colors característics. Aquesta sortida forma part d’un procés d’experimentació artística que convida els infants a mirar, interpretar i crear a partir de l’univers visual de Joan Miró.
A través de l’observació directa, els infants aprenen a mirar amb atenció, a reconèixer patrons, a fer connexions i a expressar el que veuen i senten. En aquest procés, l’art es converteix en una llengua de descobriment i comunicació, una manera de donar forma a les emocions i a la curiositat.
Durant la visita, l’experiència no s’ha centrat només en “veure quadres”, sinó en viure l’art: en reconèixer formes que recorden objectes del seu entorn, en imaginar històries darrere de les figures, en verbalitzar els colors que els criden l’atenció i en compartir les seves pròpies interpretacions.
Des de l’escola, entenem aquestes sortides com una extensió natural de l’aula, un espai on el coneixement es construeix a través de l’experiència sensorial i l’expressió pròpia. Acompanyem els infants amb preguntes obertes, ambients tranquils i temps per observar, escoltar i dialogar.





