BI. Matemàtiques manipulatives

Observant, comparant i mesurant, l’alumnat del Batxillerat Internacional ha treballat de manera pràctica i col·laborativa per deduir fórmules i establir patrons entre diferents cossos geomètrics.

En aquesta sessió, la geometria ha deixat de ser una sèrie d’abstraccions per convertir-se en una experiència tangible, on cada figura, cada mesura i cada relació han estat una oportunitat per pensar, raonar i comprovar hipòtesis.

A partir de l’experiència directa —tocant, construint, observant i debatent—, els alumnes han descobert que les matemàtiques no només s’aprenen, sinó que es descobreixen. El procés de deduir fórmules a partir de patrons visuals i numèrics els ha portat a entendre el sentit profund darrere dels conceptes, més enllà de la simple aplicació mecànica.

Aquesta metodologia reflecteix l’esperit del Batxillerat Internacional, que promou l’aprenentatge actiu, la curiositat i la reflexió crítica. A través de la manipulació i l’anàlisi compartida, l’alumnat desenvolupa habilitats de pensament lògic, comunicació i treball cooperatiu, essencials per comprendre el món amb rigor i creativitat.

Una sessió per demostrar que, quan la teoria es troba amb l’experiència, la geometria deixa de ser abstracta per esdevenir una manera d’explorar la realitat. 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

/