Observant, comparant i mesurant, l’alumnat del Batxillerat Internacional ha treballat de manera pràctica i col·laborativa per deduir fórmules i establir patrons entre diferents cossos geomètrics.
En aquesta sessió, la geometria ha deixat de ser una sèrie d’abstraccions per convertir-se en una experiència tangible, on cada figura, cada mesura i cada relació han estat una oportunitat per pensar, raonar i comprovar hipòtesis.
A partir de l’experiència directa —tocant, construint, observant i debatent—, els alumnes han descobert que les matemàtiques no només s’aprenen, sinó que es descobreixen. El procés de deduir fórmules a partir de patrons visuals i numèrics els ha portat a entendre el sentit profund darrere dels conceptes, més enllà de la simple aplicació mecànica.
Aquesta metodologia reflecteix l’esperit del Batxillerat Internacional, que promou l’aprenentatge actiu, la curiositat i la reflexió crítica. A través de la manipulació i l’anàlisi compartida, l’alumnat desenvolupa habilitats de pensament lògic, comunicació i treball cooperatiu, essencials per comprendre el món amb rigor i creativitat.
Una sessió per demostrar que, quan la teoria es troba amb l’experiència, la geometria deixa de ser abstracta per esdevenir una manera d’explorar la realitat.




