Avui, l’alumnat de 2n d’Educació Primària ha rebut la visita de @rocolive_escriptor, exalumne de l’escola i escriptor.
Els nens i nenes li han fet entrega de la versió final del conte que van escriure plegats: Barcelona 2100, una història col·lectiva que imagina com podria ser el futur de la nostra ciutat.
Aquest projecte ha estat una experiència de narrar: d’explorar la tipologia textual del relat, de crear personatges, d’escriure diàlegs i d’estructurar capítols per donar coherència i vida a una història inventada entre tots. Però també ha estat una experiència de pensar i reflexionar, de mirar Barcelona amb ulls curiosos i plantejar-nos com volem que sigui el nostre futur com a societat.
A través de la narració, l’alumnat ha après que explicar històries és una manera de comprendre el món i d’imaginar-ne un de millor. Han descobert que la literatura pot ser una eina per reflexionar sobre la sostenibilitat, la convivència, la tecnologia o el medi ambient, i per proposar solucions creatives als reptes que ens esperen.
A Voramar, entenem la creació literària com un camí per desenvolupar la imaginació, el llenguatge i la consciència crítica, tres eixos fonamentals per construir una ciutadania activa i transformadora.







